Смартфони і планшети увірвалися в наше життя, витіснивши з неї звичайні телефони. Нове покоління цих пристроїв ми цінуємо за можливість розважитися, а не просто дзвонити і відправляти СМС. Для iOS і Android створені мільйони додатків, велика частина яких - мобільні ігри: саме на них припадає основна частка скачувань.
Гаджети охопили й навчили грати ту частину людей, які раніше ніколи так не проводили час. Чіткого поділу за віком немає: мобільні ігри освоїли і полюбили всі від малого до великого. А от частка чоловіків, що грають на планшетах і смартфонах, трохи більше - 58%.
Більшість завантажень мобільних ігор в нашій країні припадає на мегаполіси. По-перше, у великих містах смартфони поширені значно ширше. По-друге, жителі мегаполісів більше часу проводять в транспорті, пробках, чекаючи, і їм потрібно чимось себе зайняти.
Розробникам складно передбачити популярність нової гри. Іноді на те, щоб вийти в топ, потрібен час, часом цього не відбувається зовсім. Наприклад, Flappy Bird: всього за кілька днів її написав в'єтнамський розробник Донг Нгуєн. Мета гри - за допомогою торкань екрана контролювати політ птаха між рядами зелених труб, не зачіпаючи їх. Реліз гри відбувся 24 травня 2013, але популярною вона стала тільки на початку 2014 Наприкінці січня вона стала самою скачуваємою безкоштовною грою в App Store, на той момент розробник отримував $ 50 тис. на день за рекламу всередині програми. 10 лютого Нгуен видалив Flappy Bird з App Store і Google Play, так як гра стала "затягує продуктом". Як зазначив розробник, за його задумом, користувачі повинні були в неї грати лічені хвилини під час відпочинку.
Навіщо створюють безкоштовні ігри, які захоплюють уми мільйонів геймерів? Найчастіше їх випускають, для того щоб заробляти на внутрішніх платежах або рекламі. Існує кілька моделей монетизації.
Freemium. Користувач викачує НЕ цілу гру, а її обмежену демонстраційну версію. Наприклад, ви пройшли три рівні, а решта - закриті. Або, припустимо, у додатку багато героїв, але ви маєте право використовувати безкоштовно лише одного. Зняти ці обмеження можна, заплативши гроші.
Free-to-Play. Гра скачується безкоштовно, обмежень у ній немає. Але користувачам доведеться витратитися на зручність. Наприклад, хочете, щоб у персонажа швидко відновлювалася енергія - платите. Хочете купити герою новий одяг - платіть. Хочете прикрасити гру якоїсь рідкісної декорацією - теж платите.
Реклама. Ця модель використовується для просування платних ігор через безкоштовні. Наприклад, ви граєте в безкоштовний додаток, але кожен раз, коли натискаєте на паузу, бачите рекламу іншої гри. Або, для того щоб отримати якийсь бонус, змушені переглядати рекламний ролик нового платного продукту.
PAID. Це найпростіша система монетизації: користувач викачує додаток за фіксовану плату. Вона з'явилася найпершою і домінувала в App Store після виходу першого iPhone. Але зараз розробники навіть таких унікальних продуктів, як карти міст, змушені відмовлятися від PAID, оскільки не можуть конкурувати з додатками, що не вимагають грошей за скачування.
На розробку по-справжньому хорошої гри йде в середньому не менше року, а її виробництво обходиться не менше ніж в $ 300 тис., Адже на момент релізу вона повинна містити контент, якого вистачить як мінімум на пару місяців активної гри.
Але випустити додаток - це тільки перший крок. Навіть на етапі тестування розробники не можуть "вичистити" з продукту всі помилки. І виявляють їх найчастіше користувачі, першими викачали додаток. У процесі тестування розробники жертвують аудиторією, яку можна втратити без шкоди для бізнесу. Особливо уважно вони підходять до вибору країни, жителі якої першими завантажать гру. Жоден розробник не запустить неперевірене додаток в США або Японії, так як це два найбільших ринку з найвищою купівельною активністю. Тому вибираються країни зі значно меншою кількістю населення, але наближені за менталітетом до лідерів, наприклад Канада, Нова Зеландія.
На зорі ринку мобільних ігор користувачі качали будь-які додатки. Наприклад, на екрані з'являлося погано намальоване обличчя, на ньому раз на кілька секунд вискакував прищ, який потрібно було видавити. При цьому в грі не нараховувалися окуляри, не виявлялись переможці. Здавалося б, як можна в це грати? Але навіть це додаток користувалося популярністю. Саме в той час з'явилися нинішні гіганти ринку, один з них - гра Angry Birds. Зараз вона перетворилася на перевірений бренд, і кожне випускається під його ім'ям додаток стає хітом.
Сьогодні на ринку мобільних ігор висока конкуренція. Користувачі скачують тільки ті продукти, які знаходяться в топі App Store і Google Play, а потрапити туди вкрай складно. Наприклад, щоб гра увійшла в топ-10 App Store в Росії, щодня її повинні викачувати близько 10 тис. разів. Тому її творці звертаються за допомогою до рекламних мереж, наприклад TapJoy, що встановлює рекламу додатків в безкоштовних іграх.
Скачування одним користувачем обходиться розробнику в середньому в $ 3. Виходить, що за додаток платять не тільки кінцеві гравці, але і його творці, яким потрібно зробити все, щоб продукт побачили. Часто перед виходом нової гри організується масштабна рекламна кампанія: про реліз користувачів сповіщають в соціальних мережах, оглядах відомих блогерів, іноді навіть в ефірах телеканалів.
Немає коментарів:
Дописати коментар