Коли мова заходить про інвестування, чоловіки можуть бути розумними, але все одно в більшості випадків поступаються в цьому питанні жінкам. Жінка-інвестор робить більше грошей, ніж чоловік, і має менше шансів ці гроші втратити, свідчить аналіз платформи SigFig «Гендер та інвестиції» (Gender and Investing).
Аналітики SigFig провели воістину масштабне дослідження даних AOL DailyFinance, Вікіпедії, USA Today і Forbes, вивчили результати 750 тис. gортфелів, намагаючись зрозуміти різницю у ставленні до інвестицій у жінок і чоловіків. Згідно з дослідженням, в 2014 році середня чиста прибутковість вкладень у жінок становила 4,7% проти 4,1% чоловіків, 12% різниці. Ці результати означають, що якщо жінка інвестує 100 тис. доларів на термін більше 30 років отримає на 58 тис. доларів більше, ніж чоловік, хоча жінки, як правило, вкладають гроші в більш дорогі активи.
Чоловіки й справді частіше зазнають збитків. За підсумками минулого року лише 20% жінок втратили вкладені кошти в порівнянні з 26% чоловіків. Це пов'язано з тим, що чоловіки, як правило, дотримуються агресивного стилю інвестування: вони на 50% частіше міняють фінансові інструменти у своєму портфелі, ніж жінки.
Однак і для чоловіків не все втрачено. Якщо дивитися на результати роботи самостійних інвесторів, які дотримувалися власної інвестиційної стратегії, то портфелі 64,6% жінок відставали від динаміки індексу S & P 500, тоді як для чоловіків показник склав 58,5%. При цьому 16% чоловіків вдалося обігнати індекс S & P 500, тоді як лише 15% жінок вдалося зробити це.
Існує також гендерна залежність при виборі конкретних акцій. Чоловіки частіше купують папери виробника автомобілів Tesla, Coca-Cola, Oracle, Ford, Microsoft, Walmart і біотехнологічної компанії Gilead Science. Жінки ж воліли акції Frontier Communications, JPMorgan Chase, Pfizer, Kraft, Whole Foods, Boeing, abbott Laboratories, Merck, Amazon і Google. Втім, акції Apple люблять і ті, й інші.
На основі зібраних статданих можна робити усереднені висновки, орієнтуючись на методи прийняття рішень, число невдалих або прибуткових операцій і фактичне значення депозиту, відзначає старший аналітик «Альпарі» Ганна Бодрова. Але математичні спостереження не враховують, наприклад, рівнів гормонального фону і його перепадів, коли активність тієї чи іншої людини може серйозно змінюватися. Це актуально як для чоловіків, так і для жінок, і вносить серйозні поправки в статдані. Навряд чи інвестування залежить від статі учасника ринку - вага швидше мають досвід, підхід, психологія та наявність дратівливих чинників.
І справді, фізіологія також важлива в даному питанні: гормони підстьобують чоловіків до біржового ризику, а жінок роблять нерішучими, пише Die Welt з посиланням на слова Ренати Кевеніг, інвестиційного консультанта і співзасновниці банку FrauInvest, орієнтованого на інвестиційну роботу з жінками. На її думку, для чоловіків гроші часто є статусним символом, а для жінок лише засобом досягнення мети. На думку інвестиційного консультанта Хельми Сик, жінки перед прийняттям інвестиційного рішення краще проінформовані, ніж чоловіки. Чоловіків, навпаки, «якнайшвидше спокусити цифрами, кривими і діаграмами». Втім, визнають експерти, сміливість і вміння піти на ризик можуть в потрібний момент принести досить високий прибуток.
При розміщенні грошових коштів у ніші високоприбуткових інвестицій в кількісному відношенні інвестори діляться практично порівну, з невеликим, до 5% переважанням чоловіків, вказує Дмитро нужденності, директор з інвестицій AGT-інвест. З точки зору розміщення обсягу грошових коштів, як правило чоловіки розміщують великі суми в середньому на 30-40%. «Якщо розглядати портфелі найбільш великих приватних інвесторів, то ми отримаємо зворотну картину - в нашої компанії-переважають жінки, їх частка становить близько 90%. Ось така картина складається в нашій компанії, що працює в ніші високоприбуткових інвестицій. Думаю і в цілому в Росії картина аналогічна », - говорить він.
Серед переваг компаній на посаду інвестиційних аналітиків, частіше виявляються чоловіки. І це об'єктивно, вважає Дмитро нужденності, так як вимоги по даній позиції дуже високі і в конкурентній боротьбі частіше перемагають чоловіки. Якщо на такій позиції виявляються жінки, то, як правило, це дійсно неординарні і дуже здібні співробітники, що в цілому і потрібно від співробітника на даній позиції.
Тим часом, жінки часто успішніше і в управлінні бізнесу: згідно зі статистикою Bespoke Investment Group, в 2014 році капіталізація входять в S & P 500 корпорацій, якими керувала жінка, зросла майже на 20%. Результативність роботи управлінця-чоловіки становила лише на 15%. І це цілком відповідає дійсності і відображає реальну ситуацію на практиці інвестування, впевнений керівник центру «Громадська дума» Роман Терьохін.
Чоловіча та жіноча психологія в принципі різняться, а це впливає на поведінку і прийняття рішень під час інвестування. Так, жінки можуть протягом більш тривалого часу обмірковувати своє рішення, зважування багато супутні моменти, тим самим вони приймають найчастіше більш зважені рішення і набагато менше схильні до азарту. Наприклад, серед людей із залежностями жінки зустрічаються набагато рідше за чоловіків, жінки-ігромани зустрічаються взагалі вкрай рідко. А чоловіки більш схильні до ризику, тому у них в підсумку виявляється більше провальних інвестицій.
Насправді ж здебільшого фінансисти якраз не чоловіки, а жінки. Варто тільки подивитися на структуру випускників і студентів, що випускають фахівців у сфері економіки і фінансів, констатує експерт. Тут у відсотковому співвідношенні жінки лідирують з великим відривом. Просто після випуску вже на практиці більш відомими стають чоловіки (частіше займають престижні та керівні посади) через що частіше з'являються в ЗМІ, тому створюється думка, що здебільшого фінансисти - чоловіки.
Так що, вважає Роман Терьохін, главам інвесткомпаній варто почати більше дивитися в бік жінок-співробітників. Проте не потрібно забувати і про індивідуальну оцінкою співробітників, дивитися на їх здібності, ставлення до справи і поведінку на терені інвестицій. Орієнтуватися тільки на підлогу - безумовно безперспективна і провальна ідея.
Що ж стосується дослідження SigFig, то як би легковажно воно не виглядало, цілком має право на існування - цілком можливо, що в майбутньому це питання буде розглядатися більш глибоко в рамках вивчення гендерних відмінностей в широкому сенсі, вважає глава аналітичного відділу брокерської компанії FBS Єлизавета Белугина . На її думку, фінансове поле надає тут багато цікавих можливостей для спостережень. З точки зору аналітика, жінок-інвесторів і справді відрізняє обережність і виваженість у прийнятті рішень. Представниця прекрасної статі більшою мірою націлена на те, щоб твердо стояти на ногах і отримувати стабільний дохід. Чоловічий стиль інвестування є більш агресивним - як наслідок, результати їхньої торгівлі схильні більш сильним коливанням.
Так що якщо вам потрібно заробити швидко і багато, звертайтеся до чоловіків-інвесторам. Будьте при цьому готові до втрати грошей. Якщо ж вам треба інвестувати на більш довгострокову перспективу, і ви бажаєте в результаті отримати ще більше, вибирайте жінку-аналітика, вона не підведе. Те ж стосується і топ-менеджменту.
Немає коментарів:
Дописати коментар